Pages

Saturday 29 October 2011

Hari Sabtu, hari tanpa plastik??

*hari ni ramai betul orang kat Giant, niat cuma nak teman kan kawan, alik alik aku yang membeli, dia tak beli pun. jumpa boxer, 2helai berapa ringgit entah. lalu kat tempat barang makanan, dapat sardin yang ada mayo tu. dapat 2 tin.

time nak bayar, pergh.. makcik makcik borong sakan. hari memborong seKuantan ke hari ni?
dapat jumpa kuanter satu customer je ada, sekali tengok dalam troli dia, penuh coklat,
mungkin hari memborong coklat kot hari ni.

tunggu punya lama, tak jugak siap siap. aku try usya kiri kanan. damn! rupanya Giant ada kuanter express untuk 10 barang je. aku ingat kat Mydin je ade.

ceritanya bermula...

aku letak barang aku dalam raga kat kuanter tu,
brother tu ambik.
"26 ringgit 70sen"(lembut jek bunyi)
mungkin aku telah dipukau oleh kelembutan suara dia. jadi aku aku hulur je rm50.
dia pulang baki. pastu di layan customer lain.

aku nak amik barang aku. tercengang tengok dia tak isi dalam plastik.
"takde plastik ke bang"
"oh, plastik kami charge 20sen, nak plastik ke?"

(aku lupa hari sabtu kena bayar kalau nak plastik)

dalam keadaan aku telah kena pukau dek suara dia tu.
"takpe takpe, takyah"
aku bawak je la barang aku tu tak pakai plastik.

jadi..

korang pernah bawak 2tin sardin dan seluar dalam tengah orang ramai?
dah sampai separuh jalan baru aku rasa muka aku mula mengembang dan menebal tahap cipan kena langgar ngan lori buah.

p/s kenapa hari tanpa plastik tu, kita pulak kena bayar, elok elok hari hari lain "free" je.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...